Nastoletni
Programiści

Logo Nastoletnich Programistów

EarthX 0.1.7 & 0.1.8 – Co nowego?

Kiedy rozpocząłem pracę nad EarthX 29 grudnia 2018, nie myślałem, że wydam pierwszą wersję tej gry już 27 stycznia 2019. Takie samo uczucie miałem właśnie przy wydawaniu pierwszej wersji gry. Ot tak wydałem sobie prototyp gierki, który pewnie zostanie szybko zapomniany i nie zdobędzie żadnego zainteresowania. Co się jednak stało? Pierwszego dnia sprzedałem 15 kopii gry, a następnego 2 razy więcej. Wtedy złapałem się za głowę i szczerze to nie wiedziałem, co dalej zrobić z grą. Przez luty rozwinąłem grę pod względem technicznym, dzięki czemu powstała aktualizacja 0.1.15, która rozpoczęła efekt domina, który ciągnie się aż do dziś.

W marcu 2019 roku wydałem 2 kluczowe aktualizacje do mojej gry EarthX, a mianowicie aktualizację 0.1.7 oraz 0.1.8. Chciałbym Wam dziś opisać, co one wprowadzają oraz przy okazji podzielić się planami na 2 kolejne.

Rakiety mają to do siebie, że są bardzo delikatne. Wystarczy lekka zmiana kursu lub mocniejszy wiaterek, aby rakieta zawiodła. Dlatego by więc nie wprowadzić tego do gry? To było właśnie celem 0.1.7. Gracz wchodzi do gry, zakłada firmę i buduje rakietę. Chce ją uruchomić i mu się to udaje. Pewny swojego sukcesu otwiera szampana, a rakiety nagle nie ma. Bum i koniec, po misji.

Dzięki funduszom, które uzbierałem ze sprzedaży gry, mogłem pozwolić sobie na bardziej śmiałe ruchy w sprawie grafiki. Bartek, z którym grałem kiedyś w różne gry, ma ogromny talent do robienia voxelowych modeli w Magica Voxel. Bardzo się ucieszyłem, kiedy wyraził chęć na zrobienie kilku modeli budynków do gry. Gabriel z kolei umie robić proste ikony modułów rakiety. Wykonał on wszystkie ikony do modułów, które znajdują się w grze. Wraz z 0.1.7 przybył do gry autorski soundtrack, który wykonała użytkowniczka portalu wykop.pl, @xandra. Na początku nie byłem zbytnio przekonany, po tym jak zaproponowała mi soundtrack, ale już po odsłuchaniu kilku sekund jednego z utworów wiedziałem, że będzie to soundtrack do EarthX.

Oprócz tych naprawdę dobrych ficzerów wprowadziłem również kilka mniejszych, takich jak możliwość levelowania, nowa waluta w grze, podgląd rakiety przy budowaniu oraz poprawiony interfejs w niektórych miejscach.

No i wtedy po prawie 2 tygodniach przyszedł czas na kolejną aktualizację.

Aktualizacja 0.1.8 wprowadza przede wszystkim masę usprawnień balansu, optymalizacji oraz wyglądu gry. Zostały dodane chmury, został poprawiony algorytm na eksplozje rakiety oraz został przerobiony system czasu. Rok nadal jest rokiem, a między nim są teraz kwartały. Co kwartał płaci się teraz różne rachunki, wypłaty dla pracowników oraz podatki.

Jednak główną atrakcją tej aktualizacji jest bank. W banku można wziąć kredyt, który następnie musimy spłacać przez określoną ilość kwartałów, ale mamy też możliwość na natychmiastową spłatę. Muszę przyznać, że grałem w 0.1.8 przez około 30 minut i strasznie się zdenerwowałem, jak byłem prawie na minusie i nie mogłem spłacić kredytu, przez co musiałem wziąć kolejny kredyt na spłatę tego pierwszego. Ta finansowa aktualizacja naprawdę wywiera niemałą presję na graczu i postaram się to jeszcze bardziej rozwinąć w przyszłych aktualizacjach.

Wygląd EarthX bardzo się zmienił, zostały poprawione kolory, a skala budynków i samolotów jest teraz o wiele mniejsza, co bardziej oddaje skalę planety. Dodałem 16 slotów na różnego rodzaju budynki na całej planecie. Wcześniej było tylko 8, a teraz jest ich aż 23, a liczba pewnie się w przyszłości podwoi. Poniżej zostawiam krótki zwiastun nowej aktualizacji.

0.1.7 oraz 0.1.8 za nami, ale co dalej? Ptaki mi za oknem ćwierkają, że następny cel to 0.1.9 i 0.2.0.

Pomyślmy teraz razem – co w grze najbardziej brakuje? Są wybuchy, jest mała presja. Można projektować rakiety, można je budować. Można rozwijać logistykę na planecie, można brać kredyty i mieć podgląd na firmowe wydatki. Można rozwijać nowe technologie oraz przede wszystkim można startować rakiety. No i tutaj jest taki cel dalszego rozwinięcia gry. Co tak właściwie startujemy? Klikamy na przycisk „Launch rocket” i koniec. Moją propozycją na 0.2.0 jest dodanie systemu kontraktów i zleceń do gry. Gracz musi poczuć, że na tej prostej i ładnej planecie jednak ktoś żyje i potrzebuje naszych usług. Wprowadzenie kontraktów wiąże się z wymogami technicznymi rakiety, różnymi karami finansowymi za opóźnienia oraz wybuch rakiety będzie naprawdę problemem i raczej nie ucieszy gracza.

Zanim to jednak nastąpi, muszę rozwinąć trochę system pracowników, a raczej dodać go na nowo. W aktualnej wersji gry budujemy fabryki i biura, ale tak naprawdę to nie mamy takiego uczucia, że ktoś tam pracuje. W ogóle nie mamy uczucia, że ktoś pomaga nam tę firmę rozwijać, gracz czuje się bardzo samotnie. 0.1.9 skupi się głównie na tym właśnie. Gracz będzie mógł zatrudniać pracowników i przypisywać ich do różnych grup, a ilość pracowników w danej fabryce wpłynie na szybkość produkcji modułu.

To by było chyba na tyle. Dzięki, że jesteście i do następnego! Bez Was ta gra nigdy by nie doszła do aktualnego stanu 😀

Denis

Programista w C# oraz Grafik 2D

Zobacz wszystkie posty tego autora →

Komentarze